ANAOKULU ÖĞRENİMİNİN KALİTESİ ve GELECEK

Amerikan Kalkınma Bankası'ndan Yyannú Cruz-Aguayo ve meslektaşları tarafından yürütülen 24.000 anaokulu öğrencisinin çalışması, eğitim kalitesinin çocuklar üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu buldu.

Öğretmenlerin kendileri, tecrübe, IQ ve kişilik gibi faktörler açısından değerlendirildi. Daha sonra öğretmenler tam bir gün boyunca izlendi ve öğretimleri, daha önce geliştirilen bir araç olan CLASS'a (Sınıf Değerlendirme Değerlendirme Sistemi) göre, sınıf organizasyonu ve duyarlı öğretimi ölçen CLAS (Sınıf Değerlendirme Değerlendirme Sistemi) ile puanlandı.

Yıl sonunda, çocuklar sadece geleneksel matematik ve dil becerilerinde değil, aynı zamanda dürtüsel davranışı bastırma ve cezbedici direnme, kısa sürede zihinlerinde bilgi kullanma ve kullanma yetenekleri de dahil olmak üzere “yürütme işlevi” becerileri üzerinde test edildi.

Bu yürütme işlevi testleri önemlidir, çünkü çocuğun sınıfta ne kadar iyi çalıştığını belirler. Üst düzey çocuklar konsantre olabilir ve öğrenme fırsatlarından iyi yararlanabilirler. Yürütme işlevinin düşük olduğu çocuklar, düşük öz kontrol, yıkıcı davranışlar ve hareketsiz oturmama ve dikkat etmeme gibi özellikler gösterir.

Diğer araştırmalar, bir çocuğun bu yaştaki yürütme işlevi becerilerinin yaşama daha sonraki başarılarla ilişkili olduğunu göstermiştir - okul başarısı, sağlık, daha yüksek gelir ve daha az suç faaliyetine katılım.

Araştırmacılar, öğretmenlerin öğretimlerinin kalitesine göre önemli ölçüde değiştiğini ve bu varyasyonun çocukların test edildiği tüm beceriler üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu buldu: matematik, dil ve yönetici işlevi.

Önceki araştırmalar, öğretmenlik kalitesinin matematik ve dil test puanları üzerindeki etkisinin bir süre sonra azaldığını göstermiştir. Buna karşılık, öğretim kalitesi, daha sonraki yaşamlarda başarı ile ilişkilendirilmiştir.

Öğretmenlik kalitesinin yanı sıra, çocuklara anlamlı bir fark yaratan bireysel öğretmenlerin tek özelliği öğretmenlerin tecrübesiydi. Öğretmen IQ ve kişilik ölçütleri, gelişmiş çocuk test puanlarıyla ilişkili bulunmadı.
Araştırmacılar ayrıca ebeveynlerin öğretim kalitesine nasıl cevap verdiğine de baktılar. Ebeveynlerin çocuklarına öğretme kalitesini nasıl değerlendirdiklerini ölçtüler. Ayrıca ebeveynlerin çocukların öğrenmelerine (örneğin, kitapların, kalemlerin ve oyuncakların mevcudiyeti) ve ebeveynlerin davranışlarına (örneğin, çocuklarına okuma, şarkı söyleme) kendi katkılarını ölçtüler.

Ebeveynlerin genellikle daha iyi ve daha kötü öğretme arasındaki farkı söyleyebiliyor, ancak zayıf öğretimi telafi etmek veya iyi öğretime yardımcı olmak için davranışlarını önemli ölçüde değiştirmiyorlar.

Referanslar

Araujo, Carneiro P, Cruz-Aguayo Y ve Schady N (2016), Anaokulunda öğretmen kalitesi ve öğrenme çıktıları , Üç Aylık Ekonomik İlişkiler Dergisi

Yorumlar