ÇOCUKLUK DÖNEMİ SORUNLARI VE EĞİTİM DÖNEMİNE ETKİSİ

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDEKİ DAVRANIŞ PROBLEMLERİ EĞİTİM DÖNEMİNİ ETKİLİYOR ve BU ETKİLER ERKEK ÇOCUKLARINDA DAHA FAZLA GÖRÜLÜYOR.




ABD'deki Brown Üniversitesi'nde yapılan yeni bir çalışmada, aynı davranış problemleri olan erkek ve kız çocukları arasında erkeklerin kızlardan daha az okul eğitimi alma eğiliminde olduğu tespit edildi. Bu, çocuklarımızın eğitim kazanımındaki cinsiyet farkına ilişkin kısmi bir açıklama sunuyor - 2014 verilerine göre, eşit sayıda kız ve erkek dokuzuncu sınıfa kaydolsa da, lisans derecelerinin sadece yüzde 40’ını erkekler elde ediyor.

Jayanti Owens , aynı seviyede davranış problemi yaşayan 4-5 yaşındaki kız ve erkek çocukları karşılaştırdı; dikkatleri sürdürme, duyguları düzenleme, hazzı geciktirme ve öğretmenlerle ve akranlarıyla pozitif ilişkiler kurma gibi davranış problemleri ele alındı. Erkeklerin öğrenmeye daha az meyilli oldukları bulundu. Dahası, erkekler okulda kötü davranış gösterme konusunda kızlardan daha eğilimliler.

Owens, 1980'lerin başında, doğan bir çocuk örneğini aldı ve bunu yetişkinliğe kadar takip etti.

Ayrıca, okulların erkeklerin davranışlarına farklı tepki verdiğini ve bunun da okulu tamamlamadaki toplumsal cinsiyet farkının bir bölümünü oluşturduğunu tespit etti. Öğrencilerin davranışlarının ve eğitimcilerin davranış problemlerine cevaplarının okula devam etmedeki cinsiyet farkının yüzde 59'unu açıkladığını hesaplamıştır.

Owens, ilkokulda, ortalama olarak erkeklerin, olumsuz okul ortamlarına ve akran baskısına kızlara göre daha fazla maruz kaldıklarını bildirdi. Lisede, erkekler önemli ölçüde daha yüksek not tekrarı ve daha düşük eğitim beklentisi bildirmektedir.

Sonuç olarak yapılan çalışmalar ülkemizde yapılmamış olsa dahi, ülkemizde bu durumları etkileyen çok farklı faktörler de olsa bilim gerçektir.

Erkek çocuklarımızı eğitim hayatında daha sağlam tutmalıyız, sorunları bilmeli ve hazırlıklı olmalıyız. Gerek ergenlik dönemi kötü alışkanlıkları gerekse okuldaki başarısı yönünden değerlendirmeli çalışmaların gösterdiği sorunlardan uzak tutmalıyız.

Referanslar

Owens J (2016), Erken çocukluk davranış sorunları ve Amerika Birleşik Devletleri'nde eğitim almada cinsiyet farkı, EğitimSosyolojisi

Yorumlar